Blitsbezoek van 2 dagen aan Beijing (Peking)

De kinderen hadden een week vakantie, papa een lange rotatie naar Tokyo... Alle ingrediënten waren aanwezig om met z'n allen er op uit te trekken. Onze keuze viel op de Chinese hoofdstad Peking.

Na aankomst in Tokyo (12u vlucht), hadden we enkele uren de tijd voor een douche om daarna onmiddellijk verder te vliegen met Japan Airlines naar Peking/Beijing (4u vlucht). Het was rond middernacht dat we uiteindelijk ons bed vonden in het moderne Kapok hotel in het centrum van deze inmense stad (20 miljoen inwoners!).

DAG 1

Helaas was de nacht echter van korte duur (jetlag) ;-(

Eerste stop was het Tiāntán park met de ronde Tempel van de Hemel (UNESCO werelderfgoed).

Daarna was het de beurt aan de Verboden Stad (UNESCO werelderfgoed) en het Tian'an Menplein (plein van de Hemelse Vrede), waar Mao in 1949 de Volksrepubliek China uitriep en waar het leger  in 1989 een paar honderd demonstranten verpletterde met tanks.

Forbidden City Peking

De vermoeidheid slaat toe

DAG 2

Iedereen was doodop na het wandelen van gisteren, maar we moesten ook vandaag vroeg uit de veren. Een Engels sprekende gids trok met ons vandaag langs National Stone Place (waar er juwelen worden gemaakt uit Jade), de Chang Ling Ming-graven, de Chinese muur (UNESCO werelderfgoed) en het Beijing zijde museum.

Ming graven

Great Wall of China

Chinese Muur

Beijing Silk Museum

Weer een vermoeiende dag en 's avonds zijn we dan ook nog gaan eten met een ex-Sabena en een ex-Air Tahiti Nui collega.

DAG 3

En hop.... weeral richting Tokyo voor wat sushi ;-)

Sushi Aeon Mall Narita

Comments

Ingediend door Cédric Gosselin op 4/11/2011

Mooie foto's!!
Lijkt me bangelijke stad - ik ga er in maart met school ook naartoe :D

Reactie toevoegen

Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.