Nairobi

Safari in National Park van Nairobi

De dag begon vroeg, fris en druilerig maar dat kon de pret tijdens deze mini-safari ("in the wild") in het Nairobi Narional Park niet bederven.

Entrance of the NANP

Wat hebben we allemaal gezien? Een leeuwin, hopen zebra's en antilopen, een buffel, struisvogels, enkele giraffen, aapjes en gieren.

Avondeten deden we in het lekkere Artcaffé aan The Village Market, vlak naast ons Tribe hotel.

Dag 2 in Nairobi

Dag 2 begon met een rit door de sloppenwijk van Nairobi, gevolgd door een bezoek aan de Kazuri Beads Factory, waar deze juwelen met de hand worden gemaakt.

Kazuri Nairobi

Na het middageten in de Aero Club of East Africa, stond een uitgebreide wandeling in het Karura Forest op het programma.

Karura Forest Reserve Nairobi

Bij aankomst in het Tribe hotel stond ons een kleine verrassing te wachten voor onze 13de huwelijksverjaardag! ;-)

Santé!

Olifanten, giraffen, krokodillen en schildpadden in Nairobi

Dag 1 van onze 3-daagse mini-safari in en rond Nairobi (Kenia) begon bij het olifanten weeshuis (Sheldrick Trust Orphans Project).

's Middags konden we genieten van het bekende/beruchte restaurant Carnivore waar je kan genieten van tientallen soorten vlees op de grill.

Na de middag hielden we eerst halt aan het Giraffe Center, waar de we de giraffen konden voeden...

.... en daarna krokodillen en schildpadden bezoeken (en eten geven) in de Mamba Village.

Er was zelfs een cameleon die ons even goeiendag kwam zeggen! ;-)

Na deze eerste vermoeiende dag trokken we terug richting ons (luxe)design-hotel Tribe voor avondeten en een goede nachtrust.

Chartervlucht: Belfast - Nairobi (Kenia) - Edinburgh

Opnieuw een charter-vlucht op het programma voor het Engelse Minsterie van Defensie (MOD).
Ditmaal van Belfast (BFS/EGAA) naar Nairobi, Kenya (Jomo Kenyatta International Airport - NBO/HKJK), vervolgens naar Edinburgh (EDI/EGPH) en tenslotte met een leeg toestel (ferry-flight) terug naar Parijs (CDG/LFPG).

In Belfast stonden we op de ongebruikte landingsbaan RWY35 te wachten tot de Britse militairen (te voet!) afkwamen en instapten.

Na de nodige checks & checklists stegen we op van RWY 25 in Belfast (BFS/EGAA), zie hieronder.

Het was midden in de nacht als we eindelijk in het Hilton hotel van Nairobi aankwamen, na een vlucht van 8u30 (over Libië en Soedan).
En na een zeer korte nachtrust, was het verzamelen voor een safari-tocht in het Nairobi National Park!
Zie hieronder een GPS-tracking van onze safari-route.

Enkele sfeer-foto's van de safari....

Rond 15u waren we terug in het hotel... tijd om te gaan slapen want iets na middernacht was het alweer pickup voor de terugvlucht.
Hieronder foto bij het instappen van de militairen in Nairobi.

Na een 9 uur durende vlucht landden we in Edinburgh (EDI/EGPH) op RWY 24.
Zie hieronder de filmpjes van in de cockpit en op de grond!

Tientallen spotters filmden en fotografeerden onze uitzonderlijke komst in Edinburgh.

Air Tahiti Nui A340 "Moorea" in EDI

Na het uitladen, vlogen we dan "leeg" (=zonder passagiers) terug naar Parijs.